Monday, August 20, 2012

my first fill...(even though I am feeling like eeyore lol)

Friday started off ok, my mom was babysitting Johnny so that I could go see the PA at my surgeons office... she was late, and I could not get in touch with her soooo, I got Johnny ready just in case I had to take him with me (that would have been fun, my 22 month old running around while I have a needle in my belly) but I did finally get in touch and mom came just in time....

     So out the door I went, it is only about a ten minute drive to get to the office. Once I got there I sit in the waiting room reading the "eat this not that" book, I always read there (read? no,look at the pictures, like I am really going to remember lol) . now I ..wait wait  like maybe 5 minutes but there were teenage boys sitting in the waiting room waiting for someone and they were kinda pissing me off, being loud and just I hate punk teenagers lol... anywaysss..... I get in "the room" and Annmarie (the PA) says are you ready for your first fill? YES PLEASE! I was so happy that I did not have to sit and chat and blah blah for 10 mins before her putting me out of my misery of wondering if I was going to get "all filled up", though we did talk about how much I can eat and how often.. so..I get up on the table, she feels around and makes me do a crunch and suck in.. push out.., feely feely feel and then a lil pinch TA-DAAAAA easy peasy no pain no fishing with the needle,,,just in & out quickly put in 4.0 cc  I did have .2 cc in there (wtf why only .2 why not more or none hmm oh well) so there is now 4.2 cc in my 14 cc band... she said I will definitely need more, she could tell by the lack of resistance when she "squirted" the 4.2 cc's in she says prob like 3cc more in 2 weeks, then more 2 weeks after that .... so, now, do I feel any different ..... well I almost wanna say no, but really I do not feel hungry at all, I actually have to make myself eat, I make sure to eat breakfast and a lil lunch, but I just do not want dinner since my fill, I am all set with dinner yuck... lol  I have also had like motion sickness, not just plain ol' nausea, and I have a headache but I think that is unrelated to the fill.....


I guess that is all, nothing big.... oh except for the fact that when I got home form my fill all happy, my husband calls me and tells me he was laid off again, 3rd time in 3 years AWESOME!  so this is what I am dealing with right now.... so I may be a lil absent for a week or so just getting shit done, like health insurance etc....   have a great week peeps... miss ya!  I am still jumping on blogger and reading all "my buddies" posts, but sorry if I do not comment feeling a little like eeyore so not in a comment mood at times ... but thank you ladies! for all of your support, your comments, and your being there, it really does mean a lot... xoxo

8 comments:

  1. I just want to hop on a plane, fly all the way out there...just to give you a hug... and a cupcake ;)
    I puffy heart you friend :)

    ReplyDelete
  2. I am glad your fill seems to have gone so well - that it sounds like she found the port easily, and you are having pretty good results from it (with appetite control).

    Eeyore feelings are completely understandable. Let us support you in any way we can...hopefully by distracting you and maybe a laugh here and there if nothing else! If you have to go through it no matter what, you might as well go through it and get skinnier and healthier, right? Take care of YOU as best you can. ((hug))

    ReplyDelete
  3. Glad you got through your fill - not so bad are they! Sorry to hear about your husband's redundancy, fingers crossed for you x

    ReplyDelete
  4. Glad you got through your first fill alive and well! I had to take my boys to ALL of mine, it was hell. LOL

    ReplyDelete
  5. Keep rocking your band, girlie. The rest will all fall into place soon. HUGS!

    ReplyDelete
  6. glad your fill was easy peasy! I had to bring my 4 year old with me once... I was surprised but he was really good and totally intrigued at mama getting a needle in tummy...he wanted to watch the whole thing!

    ReplyDelete
  7. Happy to hear your first fill went so well. I was scared to death when I got my first fill. Sorry to hear about the layoff...that really sucks. Hugs.

    ReplyDelete
  8. YAY! Congrats on your first fill. AWESOME! :)

    ReplyDelete

anything you wanna know, wanna say, or advice you may have ~ let me know here. thanks